אושרה וקסלר

יקיצות מוקדמות מידי…

השעה  04:00 לפנות בוקר והקטנה קוראת לי. אני מגיעה לחדרה בצעדים כושלים, עייפה כל כך וטרוטת עיניים. אני פוגשת ילדה ערנית, חייכנית המוכנה לקראת יום חדש. מיותר לציין שנכשלתי בניסיונות להחזיר אותה לישון ושוב התחיל לו יום ב- 04:00 לפנות בוקר……

מה עושים?
רוב הילדים המתעוררים בשעות אלו קמים כיוון שהשינה בשעות המוקדמות של הבוקר הינה שינה קלה יותר ושברירית וישנן מס' סיבות לכך:

  • הירדמות עצמאית – הילד מתקשה או אינו יודע להרדים עצמו בצורה עצמאית ולכן זקוק לאותם תנאים בהם נרדם בתחילת הלילה על מנת לחזור לישון.
  • שעות שינה במהלך היום – הילד הולך לישון עייף מידי וכשילד מפספס את 'חלון השינה' איכות ומשך השינה נפגמים והילד מתעורר במהלך הלילה ואף מקיץ מוקדם בבוקר.
  • הצבת גבולות ונתינת חיזוקים – הילד הבין שהתעוררות בשעה זו והתעקשות לצאת מהמיטה, מובילה להתעסקות סביב הנושא, לתשומת לב ובסופו של דבר להיענות לרצונו ועל כן "שווה" לו להמשיך ולהתעקש.

אז איך בכל זאת ממשיכים לישון? 

  • ראשית, החליטו על שעה שמבחינתכם עד שעה זו עדיין לילה ומשעה זו כבר בוקר. כיעד התחלתי כדאי לקבוע שעה הסמוכה לשעת היקיצה של הילד אך לא לפני 05:00 בבוקר.
  • בדקו כי בשעות הבוקר מוקדמות לא מסתנן אור מהחלונות העלול להפריע את שנת הילד ולהעירו.
  • כשהילד מתעורר לפני השעה המיועדת, התייחסו לכך כאילו התעורר ב – 23:00, והעבירו לו את המסר שאמצע הלילה ולא יוצאים מהמיטה.
  • שמרו על שקט וחדר חשוך.
  • הקפידו על מינימום אינטראקציה, הימנעו מלנסות פעילויות שונות על מנת להחזירו למיטה (נדנוד, קולות, הוצאה מהמיטה, הליכה בחדר וכו'). פעילויות אלו יאריכו את ההרדמה בצורה משמעותית.
  • התעקשו והיו עקביים בהרדמה, בלילות הראשונים ייתכן וניסיונות ההרדמה יארכו עד השעה 05:00 ואז בדקה ל-05:00 עליכם לצאת מהחדר ולאחר דקה לשוב ולהכריז על הגעת הבוקר, פתיחת חלונות והוצאת הילד מהמיטה –  הניתוק הזה חשוב כדי שהילד יבין שהוצאתו מהמיטה התרחשה בשל הגעת הבוקר  ולא בשל התעקשותו ושבירתכם.

להאריך את שעת היקיצה
לאחר מס' לילות בהם אתם מתמידים ועקביים הן בפעולות ההרדמה והן בשעת היעד, ניתן להאריך את שעת היקיצה ל- 05:15, וכך כל מספר לילות להאריך את שעת היקיצה, עד השעה הרצויה לכם. עם הזמן אתם תבחינו כי הילד מתעורר ושוהה במיטה מבלי לבכות או לקרוא לכם, במקרה זה אין צורך לקום אליו הוא מחכה לשעה הרצויה לצאת מהמיטה ולעיתים הוא פשוט יחזור לישון. מאוחר יותר, השעון הביולוגי של הילד יסתנכרן עם השעות הרצויות וזמני העירות שלו בשעות המוקדמות ילכו ויתקצרו והוא יחזור לישון עד השעה הרצויה.

 

צרו קשר עוד היום ויחד, צעד אחר צעד, נגיע לשנת לילה טובה – כי מגיע לכם.

או התקשרו: 050-9454505

טקס שינה
אובייקט מעבר – האם צריך את זה?