אושרה וקסלר

כמו ברחם – טיפים לחודשים הראשונים

1. עיטוף

הוא מגיע עם הריח המתוק מתוק הזה של טוהר, ראשוניות, רכות, והוא מגיח קטן ומתפתל לעולם מוצף גירויים: צבעים, קולות, צלילים, קור/חום, מגע וכל מה שהוא רוצה זה את התנאים מהם הוא הגיע, התנאים האופטימליים בהם הכל ניתן בדיוק כמו שצריך: הטמפרטורה המדויקת – מים חמימים ונעימים, הזנה תמידית ללא תחושת רעב או צמא, חושך מסביב, קולות מוכרים, נדנוד מרגיע בקיצור גן עדן!
אז לרחם לא נחזיר את התינוק – וטוב שכך, אבל אפשר וכדאי לעזור לו לשחזר לפחות חלק מהתנאים שהיו שם ברחם:

2. קן במיטה

כחלק משחזור תנאי הרחם, ניתן ליצור "קן במיטה" גלגלו 2 מגבות וסגרו ביניהן בגומיות, צרו מעין אליפסה והניחו אותה מתחת לסדין של מיטת התינוק. בחורף אני ממליצה להניח בקן כרית חמה ולהוציאה לפני הכנסת התינוק, כדי ליצור קן חמים ונעים. חשוב שהקן יתחום את חלקי גופו של התינוק מכף רגל ועד ראש. ניתן להניח בקן תינוק עטוף.
שימו לב: ניתן להניח תינוק בקן כל עוד אין לו את היכולת להתהפך!

3. "אל תרדימי בידיים"

אני סמוכה ובטוחה שאין כמעט אמא שלא שמעה את המשפט: "אל תרדימי אותו בידיים, הוא יתרגל לזה!" תינוק רך, בחודשי חייו הראשונים זקוק וצריך עזרה בהירדמות. הירדמות עצמאית זו יכולת שנלמדת ונרכשת עם הזמן. נכון, ישנם תינוקות שמרגע הולדתם מונחים במיטה וישנים לאורך לילות שלמים מצוין ויחד עם זאת, רוב התינוקות זקוקים לתנועתיות המונוטונית כדי להירדם כפי שהיא היתה ברחם.
לאחר שהתינוק עטוף, הניעו אותו מעט בידיים, במנשא, בעגלה, בטפיחות מונוטוניות והשתמשו בכל תנועה שחוזרת על עצמה שיכולה לעזור לתינוק להירדם.

4. "רעש לבן"

ברחם, תתפלאו לשמוע, יש המון רעשים: דפיקות לב, זרימת דם, רעשי קיבה, הקול של אמא וכו'.
כן, התינוק נרדם ברחם ברעשים חזקים, קולות מונוטוניים מאוד מרגיעים אותו. כדי לעזור לו להירגע, להפחית גירויים ולהיכנס למצב שינה, ניתן לשלב בזמן ההרדמה רעש לבן. הכוונה לקולות מונוטוניים, די חזקים, החוזרים על עצמם כגון: טיפות גשם, מכונת כביסה, שואב אבק, דפיקות לב, רעש של בין תדרי רדיו וכו'. רעש לבן מעמעם את הרעשים מסביב ומרגיע את מערכת העצבים. ניתן כיום להוריד אפליקציות בפלאפון של רעש לבן או דרך היוטיוב ישנם סרטונים של רעש לבן.
גם קולות מונוטוניים חזקים המושמעים בסמוך לאוזן התינוק כמו: שששש….שששש…מאוד מרגיעים.

5. סדר יום ושגרה

סדר יום בנוי משגרה. שגרה מאוד חשובה להקניית הרגלים, לביטחון ויציבות. כשתינוק יודע מהי הפעולה הבאה שמגיעה, הוא מוכן אליה ומרגיש בטוח יותר. בתחילה אצל הקטנטנים ישנו ערבוב של יום ולילה ולוקח להם קצת זמן עד שהשעון הביולוגי שלהם מסתנכרן, יחד עם זאת, חשוב לבנות סדר יום מההתחלה שיתבסס סביב גיל 3-4 חודשים.

6. כמה ומתי התינוק צריך לישון?

בחודשי חייו הראשונים התינוק מתנהל סביב שינה והאכלה, לרוב אין סדר מוגדר. יחד עם זאת חשוב שהתינוק יישן בזמן הרצוי כדי שלא יגיע לעייפות יתר. מומלץ בגילאים אלו להשכיב תינוק בין שעה לשעתיים עירות מקסימום, הוא אמור לישון כ 4-6 פרקי שינה במהלך היום שזה מסתכם
ב 16-18 שעות שינה ביממה. לרוב שנת הלילה תתחיל בשעות מאוחרות 10:00-24:00. ככל שיסתמן סדר יום ופרקי השינה יתייצבו, ניתן יהיה להבחין ששנת הלילה מוקדמת.

צרו קשר עוד היום ויחד, צעד אחר צעד, נגיע לשנת לילה טובה – כי מגיע לכם.

או התקשרו: 050-9454505

למה אני צריכה יועצת שינה?
כמה הילד שלי צריך לישון?