אושרה וקסלר

למה אני צריכה יועצת שינה?

אתמול בבוקר התקשרה אליי אמא לפעוט אוטוטו בן שנתיים:
" לא ברור לי מה קורה כאן. הוא הילד השני שלי, אני יודעת בדיוק מה לעשות ומה לא לעשות אז איך יכול להיות שאני לא מצליחה? כל השכבה נמשכת בין שעה וחצי לשעתיים, הערב נשרף לי ואני הולכת לישון עצבנית, מותשת ומתוסכלת. קראתי מלא מאמרים, אני יודעת מה עובר עליו. התייעצתי עם חברות וקיבלתי מיליון טיפים. אז איפה אני טועה?"

הורות על אוטוסטרדת המידע.

אנחנו חיים בעידן השפע, אשר כולל גם שפע של מידע, והאינטרנט הוא כלי מדהים וזמין לשאוב ממנו ידע בכל נושא שהוא, וכמובן – בתחום ההורות, בו ניתן למצוא מגוון עצום של מאמרים, טיפים, עצות ויועצים.
אבל איך יודעים מה נכון ומתאים בדיוק לך. ובדיוק לתינוק שלך?
מה עושים עם כל המחשבות שלא מרפות בתוך הראש? אולי אני מזיקה לו? ואולי הוא יכעס עליי בבוקר ולא יאהב אותי? אולי כדאי לחכות שזה פשוט יעבור?
ואם אני לוקחת ייעוץ, מה זה אומר? שאני חלשה ולא מצליחה להתמודד לבד? שאני אמא לא טובה כי אני לא יודעת אינסטינקטיבית מה לעשות?
אחרי הכל, ההורים שלנו גידלו אותנו בלי ייעוציים ובלי קשקושים ו…גדלנו.
אוףףףף. כמה מחשבות, איזה לחץ, אני עייפה.

בזכות מתנת השינה אני יכולה להיות אמא טובה יותר

אמא יקרה ומותשת, בואי נעשה רגע סדר בדברים:

קודם כל את אמא טובה. את בסך הכל מבקשת כיוונון קטן, מיקוד למחשבות שלך, לרגשות שלך, לאימהות שלך.
יש המון סוגי אמהות וסוגי הורות רבים, ועל הספקטרום הרחב הזה יש אותך – עם הילדות שלך, הערכים שלך, הזוגיות שלך, האמונות שלך, האופי שלך ועם הילד שלך.
כן, רק את מכירה את הילד שלך.

אין כל רע בייעוץ אינטרנטי, ולפעמים אפשר למצוא בו עצות מועילות. אבל תמיד צריך לקחת בחשבון שכל אם היא שונה, וכל אחת מייעצת לפי נקודת המבט שלה, שהיא שילוב של ערכיה, אמונותיה ואופייה, הניסיון שלה עם הילד שלה – שלא בהכרח דומה לשלך, והדינמיקה המשפחתית הפרטית שלה.

הסוד בייעוץ שינה הוא ההתאמה האישית.

ונכון, יועצת שינה איננה קוסמת או פיה אבל היא מישהי שתכיר אותך, את הבית שלך, את סדר היום שלך, את הגוזל שלך, את ההורות שלך ומשם, ורק משם, יועצת השינה מלווה אותך ולא מובילה, ומתאימה את עצמה אליך ואל הרצונות והצרכים שלך. לכן כל כך חשוב שזאת שתהיה מישהי קשובה ואמפתית, שתבין שזה קשה לעשות שינויים, ולפעמים מפחיד, שתדע שאת סקפטית, וכן, אולי לפעמים את נוטה לוותר כי אין לך תמיד כוח אבל הכי את רוצה להיות אמא טובה לפי סולם הערכים שלך.

אז לפני שאת חוזרת ללוּפּ האינסופי של פקפוק וביקורת עצמית, תזכירי לעצמך שכשאת עייפה הכל נראה גרוע יותר. שכשאת עייפה הכל יותר קשה, והיכולת שלך לגייס סבלנות ואמפתיה לגוזל שלך ולעצמך פחותה משמעותית. הצורך שלך בשינה הוא לא חולשה – הוא צורך אנושי בסיסי שחייב להתמלא כדי שתוכלי להמשיך ולהיות אמא טובה, קשובה ומכילה.

בנימה אישית, כאמא ל-3 בנות, מתנת השינה היא המתנה הכי טובה והכי שווה שקיבלתי ולא הייתי מוותרת עליה בעד שום הון שבעולם. בזכותה אני מסוגלת להיות אמא טובה יותר.

צרו קשר עוד היום ויחד, צעד אחר צעד, נגיע לשנת לילה טובה – כי מגיע לכם.

או התקשרו: 050-9454505

כמו ברחם – טיפים לחודשים הראשונים